Klantenservice

Klantenservice

Zoeken

C-majeur biedt een aantal manieren om snel de muziekboeken te vinden die u zoekt.

  • Via de zoekbox in het hoofdscherm: Hier kunt zoeken op een titel van een boek, artiest, componist of instrument of een combinatie van zoektermen.
  • Indien u specifiek wilt zoeken op een bepaald muzieknummer, isbn, uitgever, taal etc. dan kunt u gebruik maken van de optie geavanceerd zoeken.
  • Verder kunt u in het hoofdmenu snel een selectie maken op basis van soorten muziekboeken, instrumenten, stijl of thema.
  • Tenslotte kunt u na elke zoekopdracht uw zoekresultaten snel verfijnen door middel van het menu Selectie Verfijnen dat opkomt na elke zoekopdracht. Hiermee kunt u snel selecties maken op instrument, componist, artiest, niveau, prijs etc. binnen uw zoekresultaten.

Indien u een titel niet kunt vinden kunt u altijd een mail sturen naar klantenservice@c-majeur.nl. Wij gaan voor dan voor u na of de betreffende titel bij onze leveranciers beschikbaar is.

Uw Account

Het aanmaken van een account bij C-majeur heeft een aantal voordelen:

  • Uw factureer en verzendgegevens worden opgeslagen, zodat u in de toekomst sneller kunt bestellen. Verder kunt u meerdere verzendadressen aanmaken indien u bijvoorbeeld een bestelling op een verschillende adressen wilt ontvangen of iemand een boek kado wilt doen!
  • U kunt uw orderhistorie en uitstaande orders altijd snel opvragen en zien wat de status is.
  • U kunt een verlanglijst aanmaken met boeken die u niet direct wilt kopen maar wel wilt bewaren.
  • U kunt reviews van muziekboeken maken.
  • U kunt u aan-of afmelden voor onze nieuwsbrief.

Verdere informatie over het aanmaken van een account vindt u onder bestellen hieronder.

Bestellen

U plaatst 24 uur per dag 7 dagen per week snel en eenvoudig een bestelling bij C-majeur. De vijf stappen in de bestelprocedure worden hier beschreven. U krijgt aan het einde van het bestelproces nog de gelegenheid uw bestelling te controleren voordat deze definitief is.

Stap 1: kies de gewenste artikelen

  • U selecteert na het doorzoeken van de webwinkel de gewenste artikelen door bij het geselecteerde artikel op de knop “In winkelwagen” te klikken.
  • Een overzicht van de door u geselecteerde artikelen kunt u inzien door op de knop “MIJN WINKELWAGEN” aan de rechterkant van de pagina te klikken.
  • Indien u van een bepaald artikel meerdere exemplaren wenst kunt u het aantal exemplaren aanpassen en de winkelwagen bijwerken door op de knop “Winkelwagen bijwerken” te klikken.
  • Indien u een bepaald artikel toch niet wil bestellen, kunt u het artikel uit uw winkelwagen verwijderen door bij het artikel op de rode knop “verwijderen” te klikken.
  • Indien u verder wilt winkelen klikt u op de knop “Ga verder met winkelen” en u keert terug op de pagina van het laatst bekeken artikel.
  • Indien u klaar bent met winkelen kunt u uw bestelling afrekenen door op de knop “Ga door naar afrekenen” te klikken.

Stap 2: kies uw bestelwijze

  • Indien u een nieuwe klant bent kunt u op twee manieren bestellen: u kunt een eenmalige aankoop doen of u kunt u direct als klant laten registreren door een account aan te maken. Het voordeel van het aanmaken van een account is
  • bijvoorbeeld dat u inzicht krijgt in uw eerdere bestellingen en makkelijker nieuwe bestellingen kunt plaatsen.
  • Indien u zich niet als klant wilt registreren en dus geen account wilt aanmaken, dan vinkt u het vakje “Eenmalige aankoop” aan, en klikt u op de knop “Ga verder”.
  • Indien u zich als nieuwe klant wilt registreren en een account wilt aanmaken, dan vinkt u het vakje “Bewaar mijn gegevens voor een volgende keer” aan, en klikt u op de knop “Ga verder”.
  • Indien u reeds als klant bent geregistreerd en gebruik wilt maken van uw bestaande account, dan voert u uw emailadres en wachtwoord in en klikt u op de knop “Inloggen”.
  • Indien u reeds als klant bent geregistreerd, maar uw wachtwoord bent vergeten, Klik dan op de knop “Uw wachtwoord vergeten?”. U krijgt vervolgens de gelegenheid uw emailadres in te voeren en wij zullen u op dit emailadres een nieuw wachtwoord toezenden.

Stap 3: voer uw gegevens in

  • In het volgende scherm kunt u uw gegevens invullen voor betaling en bezorging. Voor het goed verwerken van uw bestelling hebben wij in ieder geval uw naam, adres, woonplaats en email gegevens nodig. Deze velden zijn dan ook aangegeven als verplicht in te vullen velden. Controleert u goed of uw gegevens correct staan vermeld, dit voorkomt problemen bij het bestellen, bezorgen of betalen.
  • Indien u uw bestelling wilt verzenden naar een ander adres dan het factuuradres , dan kunt u dit aangeven door het desbetreffende vakje aan te vinken, en op de knop “ga verder” te klikken. U komt dan in een nieuw scherm waar u het adres kunt opgeven waar u uw bestelling bezorgd wilt hebben.

Stap 4: kies de gewenste wijze van betalen

Stap 5: controleer uw bestelling

  • Voordat uw bestelling definitief is krijgt u de gelegenheid uw bestelling te controleren. U kunt aan de rechterkant van de pagina door op de betreffende knop te klikken het factuuradres, het afleveradres en de betaalwijze nog wijzigen. Indien u uw bestelling wilt aanpassen, dan klikt u op “Ga terug naar uw winkelwagen”.

Bevestiging van uw bestelling

  • Direct na het definitief plaatsen van uw bestelling ontvangt u op het door u aangegeven emailadres een bevestiging van uw bestelling. In de bevestiging treft u alle gegevens van uw bestelling aan.
  • Mocht u bij het doornemen van de bevestiging nog een fout aantreffen in uw bestelling, dan kunt u daarover per email contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@c-majeur.nl.
  • Indien u geen bevestigingsemail heeft ontvangen na het afronden van uw bestelling dan is het door u opgegeven emailadres niet correct ingevoerd of incompleet. Indien u geregistreerd bent als klant kunt u via uw account het door u opgegeven emailadres controleren en indien nodig wijzigen. Indien u een nieuwe klant bent kunt u contact opnemen met klantenservice@c-majeur.nl om na te gaan of uw bestelling goed is doorgekomen.

Algemene Voorwaarden

Bijzondere voorwaarden

  • Voor koorwerken geldt een minimaal bestel aantal van 10 exemplaren.

Levertijden

Verzending binnen Nederland

Bij een aantal artikelen in onze winkel staat een levertijd aangegeven. Alle aangegeven levertijden zijn indicatief.

C-majeurl streeft er naar uw bestelling binnen 2 tot 8 werkdagen te leveren (binnen Nederland). Wij slagen er in dit voor de populairste artikelen uit onze catalogus waar te maken. Voor de minder courante artikelen zijn wij afhankelijk van de voorraad van onze leveranciers. Mocht een artikel niet op voorraad zijn dan ontvangt u daarvan zo spoedig mogelijk bericht. Indien een artikel niet op voorraad is wordt het artikel bij de uitgever besteld en zijn ervaringsgewijs de indicatieve levertijden:

  • voor een Nederlandse uitgave: 2 tot 8 werkdagen
  • voor een Europese uitgave: 1 tot 2 weken
  • voor een Amerikaanse uitgave: 2 tot 3 weken

Indien u zich heeft geregistreerd als klant kunt u zelf in uw account direct zien of uw bestelling is verzonden. Mocht u vragen hebben over de levertijd dan kunt u ook een email zenden aan klantenservice@c-majeur.nl.

Vertraging tijdens verzending

Indien de bestelling in uw account de status “verzonden” heeft maar u deze nog niet heeft ontvangen, dan kunt u het beste nog een paar werkdagen wachten. TNT Post bezorgt in het algemeen een bestelling binnen 24 uur, maar in een enkel geval kan het enkele dagen duren. Heeft u uw bestelling 3 werkdagen nadat hij is verzonden nog niet ontvangen, neemt u dan per email onder vermelding van uw ordernummer contact op met onze klantenservice via klantenservice@c-majeur.nl.

Meerdere artikelen

Wij bezorgen alle artikelen van een bestelling, indien mogelijk, in één pakket. Indien de bestelde artikelen verschillende levertijden hebben verzenden wij de beschikbare artikelen per direct, en de overige artikelen direct zodra deze beschikbaar zijn. Indien u niet alle bestelde artikelen in één pakket toegezonden krijgt, berekenen we u niettemin slechts éénmaal de kosten voor verzending. Alle andere artikelen binnen dezelfde bestelling worden gratis bij u afgeleverd. Het is niet mogelijk om al geplaatste bestellingen te combineren.

Internationale verzending

Internationale bestellingen mogen maximaal vier artikelen bevatten. De levertijd van de bestelling is afhankelijk van het artikel met de langste levertijd. Dit omdat alle artikelen, indien mogelijk, in één keer worden verzonden. Voor het buitenland moet u tevens rekenen op een langere levertijd dan voor een bestelling binnen Nederland. Deze levertijd is afhankelijk van het land waar de bestelling naar verzonden wordt.

Buiten de EU zullen eventuele invoer-of douanerechten worden berekend als de bestelling in het land van bestemming aankomt. Als klant bent u zelf verantwoordelijk voor deze kosten, die van land tot land kunnen verschillen. De hoogte van dit bedrag wordt berekend door de douane van het land waar de bestelling bezorgd wordt. Indien u wilt weten in hoeverre u deze rechten moet betalen, dient u contact op te nemen met de douane van het betreffende land.

Bezorgen

Bezorging

C-majeur maakt gebruik van de diensten van TNT Post voor de verzending van uw bestelling. De meeste artikelen uit onze catalogus passen door de brievenbus en zullen als brievenbuspost worden verzonden door TNT Post. Grotere zendingen zullen als pakket worden verzonden.

Niet thuis

Indien een pakket niet bij u afgeleverd kan worden, dan wordt het in eerste instantie bij uw buren aangeboden. Indien het pakket ook bij de buren niet afgeleverd kan worden dan wordt het de volgende dag nog een keer bij u aangeboden. Indien u ook bij de tweede aanbieding niet thuis bent, dan wordt er door de medewerker van TNT Post een bericht in uw brievenbus achtergelaten. Daarop staat bij welk postkantoor of TNT Post Servicepunt u het pakket kunt ophalen. U heeft hiervoor drie weken de tijd.

Ander bezorgadres

U kunt bij uw bestelling bij C-majeur een specifiek afleveradres opgeven indien dat afwijkt van uw eigen adres. Indien u zich heeft geregistreerd als klant kunt u eenvoudig via uw account zelf deze gegevens wijzigen.

Verzendkosten

Verzendkosten Nederland en België

Wij bezorgen alle artikelen in uw bestelling, indien mogelijk, in één pakket. Onze artikelen hebben echter variabele levertijden. De beschikbare artikelen verzenden we per direct. Het kan dan ook voorkomen dat u niet alle artikelen van uw bestelling in één pakket toegezonden krijgt. In dat geval berekenen we u slechts éénmaal de kosten voor verpakking en verzending; alle andere artikelen binnen dezelfde bestelling worden gratis bij u afgeleverd.

Vaste verzendkosten Nederland per bestelling: 1,95 Euro. Vaste verzendkosten België per bestelling: 2,95 Euro.

Verzendkosten EU

Internationale bestellingen mogen maximaal vier artikelen bevatten. De levertijd van de bestelling is afhankelijk van het artikel met de langste levertijd. Dit omdat alle artikelen, indien mogelijk, in een keer worden verzonden.

Vaste verzendkosten per bestelling: 4,50 Euro.

Verzendkosten buiten EU

Buiten de EU zullen eventuele invoer-of douanerechten worden berekend als de bestelling in het land van bestemming aankomt. Als klant bent u zelf verantwoordelijk voor deze kosten, die van land tot land kunnen verschillen. De hoogte van dit bedrag wordt berekend door de douane van het land waar de bestelling bezorgd wordt. Indien u wilt weten in hoeverre u deze rechten moet betalen, dient u contact op te nemen met de douane van het betreffende land.

Bij verzending buiten de EU brengen wij de daadwerkelijke verzendkosten in rekening.

Betalen

Bij C-majeur betaalt u eenvoudig en veilig. U kunt kiezen uit diverse betaalmethoden.

Factuur (achteraf bij ontvangst bestelling)

U betaalt achteraf nadat u de bestelling heeft ontvangen. Bij uw bestelling zit geen factuur. U ontvangt de factuur separaat per email op het moment van verzending van uw bestelling. U dient de factuur te betalen zonder korting of verrekening binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur. Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland.

Ideal (direct betalen via internet)

U betaalt direct en veilig via uw eigen bank. Bij betalen via iDeal wordt u direct doorverbonden naar het internet bankier programma van uw eigen bank. Om gebruik te maken van iDeal hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internet bankieren bij ABN AMRO, ING, Postbank, Rabobank, Fortis of SNS Bank dan kunt u direct met iDeal betalen. U rekent snel en eenvoudig af in de vertrouwde internet betaalomgeving van uw eigen bank.

Kopie factuur

Indien u als klant bij C-majeur bent geregistreerd, kunt u zelf via uw account uw facturen in kopie inzien en printen. U kunt ook een exacte kopie van uw factuur aanvragen via de klantenservice: klantenservice@c-majeur.nl.

Late betaling en betalingsherinnering

Bij overschrijding van de betalingstermijn bent u vanaf de dag dat betaling had moeten plaatsvinden in verzuim en bent u vanaf die dag een vertragingsrente van 1% per maand of een deel van een maand verschuldigd over het openstaande bedrag. Indien betaling plaatsvindt later dan 14 dagen na de factuurdatum bent u een bedrag van zeven euro en vijftig cent (€ 7,50) aan administratiekosten verschuldigd. Indien C-majeur haar vordering ter incasso uitbesteedt, bent u tevens de incassokosten verschuldigd, welke tenminste vijftien procent (15%) van het openstaande bedrag zijn, onverminderd de bevoegdheid van C-majeur om in plaats daarvan de daadwerkelijk gemaakte buitengerechtelijke incassokosten te vorderen. Indien u met enige betaling in gebreke bent, is C-majeur gerechtigd (de uitvoering van) de betreffende overeenkomst en daarmee samenhangende overeenkomsten op te schorten, dan wel te ontbinden.

Bestelling retourneren

Retourneren van artikelen

U kunt bij C-majeur gekochte artikelen binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retourneren, indien u de artikelen in de oorspronkelijke, onbeschadigde staat (geen sporen van gebruik bijvoorbeeld door kopiëren, en voor een cd, cd-rom, DVD of video in ongeopende verpakking) terugstuurt in een deugdelijke verpakking, voldoende gefrankeerd, en vergezeld van de originele factuur/pakbon. Wij accepteren geen postzendingen die onvoldoende gefrankeerd zijn of aangetekende postzendingen waarvoor wij voor de kosten van ontvangst dienen te betalen.

Artikelen kunt u retour sturen naar het volgende adres: C-majeur, Elzenkade 6, 3992 AC Houten

Indien u reeds een bedrag betaald heeft, zal C-majeur dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending, terugbetalen.

Verkeerd of beschadigd artikel ontvangen

Controleer altijd of het artikel dat u ontvangt hetzelfde is als het artikel dat u heeft besteld, en niet beschadigd is. Mocht u per ongeluk een verkeerd of een beschadigd artikel hebben ontvangen, dan kunt het artikel retourneren op de hiervoor aangegeven wijze.

Vervangend exemplaar

Wanneer u een artikel heeft geretourneerd, ontvangt u niet automatisch een vervangend exemplaar. Zodra wij uw retourzending in goede orde hebben ontvangen vervalt de betalingsverplichting voor het artikel of wordt het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk teruggestort op uw rekening. U kunt vervolgens zelf weer een bestelling plaatsen indien u een ander of nieuw artikel wilt ontvangen.

Privacy Policy

Indien u een bestelling plaatst bij C-majeur worden uw gegevens opgenomen in het klantenbestand van C-majeur. C-majeur respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. De verwerking van gegevens geschiedt in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. C-majeur zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling.

C-majeur gebruikt de verzamelde gegevens om haar klanten de volgende diensten te leveren:

  • Als u een bestelling plaatst, hebben we uw naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om uw bestelling uit te voeren en u van het verloop daarvan op de hoogte te houden.
  • Om het winkelen bij C-majeur zo aangenaam mogelijk te laten zijn, slaan wij uw persoonlijke gegevens en de gegevens met betrekking tot uw bestelling en het gebruik van onze diensten op. Hierdoor kunnen wij de website personaliseren en u titels aanbevelen die u mogelijk interessant vindt.
  • Wij gebruiken uw gegevens om u te informeren over de ontwikkeling van de website en over speciale aanbiedingen en nieuwe producten, al dan niet via een mailinglijst. Elke mailing bevat instructies om uzelf van de mailinglijst te verwijderen.
  • Als u bij C-majeur een account aanmaakt bewaren wij uw gegevens op een Secure Server. In uw account slaan wij informatie op zoals uw naam en adres, telefoonnummer, e-mailadres, aflever-en betaalgegevens, zodat u deze niet bij iedere nieuwe bestelling hoeft in te vullen.
  • Gegevens over het gebruik van onze site en de feedback die we krijgen van onze bezoekers helpen ons om onze site verder te ontwikkelen en te verbeteren.
  • Als u besluit een recensie te schrijven, kunt u zelf kiezen of u uw naam of andere persoonlijke gegevens toevoegt. We zijn benieuwd naar de meningen van onze bezoekers, maar behouden het recht bijdragen die niet aan onze sitevoorwaarden voldoen niet te publiceren.
  • Als u reageert op een actie, vragen wij uw naam, adres en e-mailadres. Deze gegevens gebruiken we om de actie uit te voeren, en de respons op onze marketingacties te meten.

C-majeur verkoopt uw gegevens niet

C-majeur zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

Recht op inzage

Als klant heeft u het recht om inzage te verzoeken in uw gegevens en het gebruik daarvan door C-majeur.

Recht op correctie

Op basis van de inzage in uw gegevens kunt u C-majeur verzoeken de gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen. Dat kan als de gegevens die gebruikt worden door C-majeur feitelijk onjuist, onvolledig of niet ter zake dienend zijn voor het doel of de doeleinden van de verwerking.

Veiligheid

Veilig betalen met TargetPay

  • Zelf online betalingen regelen.
  • Duidelijke vertrouwde betalingsschermen vanuit uw eigen bank.
  • TargetPay is een onafhankelijke derde partij tussen u en C-majeur.
  • Veilige betalingsverbinding.

TargetPay is een payment service provider (PSP) en waarborgt uw veiligheid met een veilige SSL-verbinding.

SSL-verbinding

Uw transacties vinden plaats op een veilige SSL verbinding. Deze verbinding garandeert een veilige transactie met u en uw bank. Dit is een sterke vorm van encryptie (versleuteling), die voorkomt dat kwaadwillenden uw gegevens kunnen gebruiken. Uw bank zal tijdens de transactie het transactiescherm in het beeldscherm plaatsen. Zo bent u vertrouwd en veilig online aan het winkelen.

Al uw gegevens, inclusief uw creditcardnummer, worden beveiligd met SSL. Uw creditcardnummer wordt bovendien maar eenmalig gebruikt voor betaling van uw order en niet verder opgeslagen.

Affiliate Programma

Bent u een muziekschool of muziekdocent met een eigen website, of heeft u een website over bladmuziek, dan kunt u meedoen aan ons affiliate programma. Hierbij kunt u door middel van het plaatsen van een link op uw website naar C-majeur uw klanten naar ons verwijzen, waarbij u een commissie krijgt over de verkopen.

Meer informatie vindt u hier. Voor vragen kunt u ook een email sturen aan Emailadres: affiliate@c-majeur.nl.

Contact

C-majeur

Vestigings-en bezoekadres:
Elzenkade 6
3992 AC Houten

Bereikbaarheid: 7 dagen per week 24 uur per dag via onderstaand emailadres
Emailadres: klantenservice@c-majeur.nl